Skip to content

Super Dragon Ball Z.

Super Dragon Ball Z.

Utvikler (s)

Publisher (s)

Utgivelsesdatoer)

JP 29. juni 2006.

NA 18. juli 2006.

EU 28. juli 2006.

Modus (s)

Plattform (r)

Super Dragon Ball Z (Z-Z) er et celle-skyggelagt 3D-kampspill, basert pa manga og anime av Dragon Ball, skrevet av Akira Toriyama. Det ble opprinnelig utgitt pa japansk (22. desember 2005) og europeisk (2006) arkader som kjorer pa system 246-maskinvare, og senere til PlayStation 2. Spillet ble utviklet av Crafts & amp; Meister, ledet av Noritaka Funamizu (ansvarlig delvis for Street Fighter II). Spillet har 18 spillbare tegn, odelegge miljoer og en spillmotor rettet mot fans av mer tradisjonelle kampspill.

Oversikt.

Spillets tema gjennom hele presentasjonen er at Dragon Ball manga. Fargeskjemaer, kunststiler, og til og med laste skjermbilder er alle nikker til den opprinnelige japanske tanken i lopet av serien. For eksempel er Goku's gi ikke den mettede oransje sett i TV-serien; bilder pa hovedmenyen er signifikant fargete bilder fra manga; Lasteskjermene speiler den opprinnelige japanske tankoboken lydeffekter skrives ut under kamp nar en ekstremt hard hit forbinder; etc.

En ny form for Mecha Frieza ble opprettet for hjemmeutgivelsen av spillet. Denne nye versjonen av Mecha Frieza ble annonsert som en "helt ny karakter" og ble referert til som Full Armor Mecha Frieza i salgsfremmende materiale. Denne oppdaterte designen inkluderer en stor rakett-lansering pa sin hoyre skulder, sprengstoffpakker pa beltet og razor-sprengstoffene langs lengden av halen. Til tross for popul r oppfatning at Akira Toriyama designet Full Armor Mecha Frieza, er det faktisk sv rt lite bevis pa at dette er sant. [1]

Super Dragon Ball Z-logoen.

Da spillet ble opprinnelig annonsert, var alt som hadde blitt utgitt en tittel, og forst og fremst pa engelskspraklige nettsteder. En logo for spillet ble senere utgitt, som stavet ut tittelen som "Zurich" (Zurich). Imidlertid leser furiganaen under (cho) (supa; eller det engelske ordet "super"). Siden furigana er ment a gi en uttale av kanji, enten det er en noyaktig "oversettelse" av det ordet, ville dette v re den riktige uttalen. Dette paralleller uttrykket (Supa Saiyajin), der kanji (cho) er skrevet med furigana som leder leseren til a uttale ordet som (Supa).

Det offisielle navnet pa spillet har siden blitt skrevet og bokstavelig talt talt hoyt i selve spillet.

Vegeta Vs. Goku i en kamp i spillet.

Shifting bort fra gameplay av nyere serier som Budokai spill og Budokai Tenkaichi spill, bringer Super Dragon Ball Z sin stil tilbake til en mer tradisjonell formel som ble kjent med Capcom, SNK, etc. spillene fra 1990-tallet.

"Fireball motions" og deres ilk gir de fleste spesielle bevegelsesinnganger, sammen med "dial-a-combos" (som vist i Mortal Kombat 3 og Tekken-serien) for n rmere, hand-til-hand-kamp. Noen tegn (Goku, Gohan, Vegeta, Trunks, etc.) har korte oppstart i Super Saiyan, Kaio-Ken, og andre spesielle former, selv om disse er alle midlertidige. Tegn har "superbevegelser", kaster, jonglerer, bindestreker, etc. som kan spore ruter tilbake til disse tidligere 1990-spillene.

Spill moduser.

En tradisjonell arkademodus, sett i spill som Street Fighter II, hvor spilleren kjemper fiender etter hverandre i ulike stadier for kampen mot den endelige sjefen, Cell (i sin perfekte form). Hver seier gir en Dragon Ball, og det er totalt 7 stadier.

Z Overlevende.

Z Overlevende fullfort.

En "overlevelse" modus der spilleren kjemper motstandere sa lenge helsen forblir over null. Kampene finner sted i World Tournament ring (med samme bakgrunnsmusikk hver gang), og varer en enkelt runde. Hvis spilleren vinner runden, spiller de et "roulette" -stilspill hvor deres valg gir dem mulighet for ting som ekstra erfaring, ekstra helse, Dragon Balls osv. Hvis du bruker en egendefinert karakter, vil spilleren fa erfaring. Ogsa, hvis spilleren gjor en nesten perfekt til perfekt vinner pa mindre enn 30 sekunder for 5 kamper, og hvis han eller hun fortsatt er i live av den 9. og "siste" kriger, vil han eller hun delta i en dobbel eller ingenting kamp med Majin Buu, Cyborg Frieza, Gohan eller Videl. Dette vil imidlertid ikke lase dem opp selv om de ikke har blitt last opp. De ma v re last opp av et onske fra Dragon Balls.

Chi-Chi og Videl sparring.

En modus hvor spilleren kan perfeksjonere sine ferdigheter mot en datamaskin motstander av deres tilpasning (ikke-bevegelige, responsive, etc.). Kampene foregar i Vegetas treningsrom av Dr. Briefs skaperverk.

En standard to-spiller versus modus. Spillere kan enten bruke standardtegnene eller deres egne tilpassede versjoner fra begge minnekortspor.

Shenron Summon.

Nar du samler sju Dragon Balls med en egendefinert karakter, kan spilleren angi denne modusen for a kalle Shenron. Spilleren kan da onske seg forskjellige ting, for eksempel flere angrep, opplasbare tegn, etc. Etter a ha onsket et onske, forsvinner Dragon Ballene og ma bli hentet i en annen spillmodus.

Ytterligere angrep som kan gis til en egendefinert karakter ved a onske det fra Shenron, inkluderer en rivaler super (som Kamehameha), Yamcha's super (Wolf Fang Fist), Tien Shinhan's super (Tri-Beam) eller Nappas super (Flame Pillar) .

Spilleren kan sette opp "egendefinerte" tegn for a kjempe med. Disse karakterene vil fa erfaring fra kamp, noe som gjor at de kan l re nye spesielle angrep, oke statistikk, etc. Det er 30 tilgjengelige spor for tilpassede tegn. Egendefinerte tegn kan brukes i opprinnelige, z overlevelses-, oppl rings-, summon shenron- og versus-modus.

En standard serie av valgmenyer som gjor det mulig for spilleren a kontrollere nokkeloppgaver, volumnivaer, lagring, fortellende stemme, lasting osv.

Tegn.

Perfekt Form.

Endelig Formular.

Base Super Saiyan.

Base Super Saiyan 2.

Base Super Saiyan.

Base Super Saiyan.

Kampstadier.

Apningstemaet for den japanske versjonen er "Cha-La Head-Cha-La" (2005-versjon) utfort av Hironobu Kageyama. Dette er en remix av det forste Dragon Ball Z TV-apningstemaet, utgitt som en CD-singel i 2005 med variasjoner av det og det andre apningstemaet, "We Gotta Power", ogsa inkludert pa sju-track-CDen (Sony Music / Team Underholdning, KDSD-74). Sangen er erstattet med en navngitt sang i den amerikanske versjonen.

Poengsummen av spillet inneholder minst to remixer av bakgrunnsmusikk komponert av Dragon Ball Z TV-serien av Shunsuke Kikuchi. Andre stykker er nylig komponert for dette spillet. Alle stykkene er oppsiktsvekkende, blippy-techno stil.

Internasjonale versjoner.

Som det ser ut, har Atari gjort noen endringer i sin nordamerikanske versjon av denne utgivelsen. Apningssangen, "Cha-La Head-Cha-La (2005 ver.)", Er blitt erstattet med en techno instrumentell ligner Bruce Faulconers arbeid. Ogsa de japanske mangastilen lydeffekter har blitt endret til en engelsk oversettelse, tilsynelatende for a hjelpe til med oversettelsen av spillet. Til slutt er det ikke noe valg for de japanske stemmeaktorene, som helt kontrasterer de tidligere nordamerikanske utgivelsene av Sparking! , Dragon Ball Z: Budokai 3 (GH), og til og med PlayStation Portables Dragon Ball Z: Shin Budokai. PAL-versjonen har samme apningssang og manga-stil lydeffektoversettelser som den amerikanske versjonen, men beholder alternativt de japanske stemmeaktorene uten mulighet til a bytte til den engelske casten (ligner utgivelsen av PAL-versjonen av Dragon Ball Z: Budokai).

Imidlertid synes det a v re en valgfri japansk stemme skuespiller fra Atari igjen inn. Joji Yanami er apenbart en av de opplasbare "Narration" -stemtene for spillet, til og med kreditert i "Original Mode" endingsekvensen. Til tross for dette er det ingen spor for stemmen hans i de opplasbare Narrator-onskene, sa dette kan ha blitt lagt inn ved et uhell.

Samlet annet enn endringene nevnt ovenfor, blir ingenting fjernet / kuttet fra spillet. Dr. Slump-karakteren, Sourman, er selv beholdt i "Eastern Capital" -nivaet.

Spillet fikk en rating pa 4.5 / 5 fra GamePro, samt Editor's Choice, en 7.3 / 10 fra GameSpot, [2] og 7.4 / 10 fra IGN, sammen med Runner Up for "Best Fighting Game pa PS2 pa E3" . [3]

Spillet solgte 198 000 eksemplarer i Japan innen utgangen av 2006 [4] og solgte 466 000 eksemplarer over hele verden i regnskapsaret som slutter 31. mars 2007. [5]


Hallo! Vil du spille i det mest populære kasinoet? Vi samlet det for deg. Gå her nå!