Skip to content

PetaPixel.

490 K / liker.

1 M / folgere.

673 K / folgere.

Hva det er som a ta bilder pa Antelope Canyon.

Antelope Canyon hadde v rt pa toppen av min "must-photograph" liste helt siden jeg sa det forste bildet av en solstrale som trengte inn i de svingete, oransje veggene i Arizona's naturlige underverk. Denne unike skjonnheten fanger de fleste fotografer i kj rlighet til landskapsfotografering.

Mange mange artikler er skrevet om bade Upper Antelope Canyon og Lower Antelope Canyon, og mens jeg visste at jeg matte ha et speilreflekskamera, matte jeg ha et stativ, at jeg ikke skulle bytte linser ... Jeg fant fremdeles Opplev sa fascinerende som jeg fant det merkelig.

For dette innlegget vil jeg konsentrere meg om Upper Antelope Canyon. Mens Lower Antelope Canyon er like vakker en destinasjon, mangler den solstralene som gjor Upper Canyon sa attraktiv.

Besok om sommeren.

Hvis du planlegger a fange solen som skinner inn i Canyon gjennom sma mellomrom i canyonapningen, ma du ga om sommeren. I vintermanedene er solen bare for lav til a skinne inn i canyon rett ned.

Bestill en fotograferingstur.

Du onsker a bestille fotograferingsturer for sommeren flere maneder framover. Avhengig av operatoren betaler du mellom $ 120 og $ 190, men du far ekstra tid, og du far bedre sjanser for steder fjernet av turisttrafikk, og du far en guide som vet de riktige stedene.

Guidene er kunnskapsrike om stedet og vil gi hjelp med vinkler og vil kaste stov inn i lysstralene, eller sand pa veggene for a fa en vakker fosseffekt.

Hva a forvente.

Du kommer til en innfodt amerikansk reservasjon, og turen jeg tok ble drevet av Navajo Tours. Du skal sjekke inn en time for turen, sa husk at du vil sitte i solen for en stund. Mens det er et lite sted med et tak for a fa nyanse, blir det ikke i alle sommermanedene som alle blir under. Ta med vann og et magasin eller en fulladet telefon. Og solkrem.

Mens alt gikk bra ved innsjekking, er dette ikke Disney-kundesupportbehandling. I stedet for a forvente en no-nonsens tiln rming. Herren ved innsjekking vil se utstyret ditt - kameraet ditt og stativet. Hvis du ikke har en speilreflekskamera, eller kanskje Sony speilfri (A7R eller annet utskiftbart objektivkamera), kan det hende du far et problem pa fotograferingsturen. Jeg har snakket med folk som ble ombooket fordi deres point-and-shoot ikke var alvorlig nok.

Pa et tidspunkt vil du hore et skrik for tidsluke. Nar gruppen blir organisert, vil du alle komme pa en lastebil, dette er nar moroa starter.

Pa lastebilen vil du beholde kameraene i en kamerataske. Trucken er full av folk fylt til det siste stedet, slik at du sitter side ved side med naboene dine, armene dine berorer deres. Nar du kjorer den humpete veien, hopper du opp og ned og spretter til venstre og hoyre med naboen din pa en ukontrollabel mate.

Jeg anbefaler ikke a holde kameraet ditt hengende fra nakken, da det kan skade deg eller enheten din. En gang ved inngangen blir hele gruppen lastet ut.

Tips: Pa lastebilen vil du se et skilt med et forslag om a tipse din guide hvis du var fornoyd med turen. Du vil kanskje tippe guiden for turen - det er verdt det.

Din guide vil starte en kort orientering. Du vil l re at du ma opprette tre linjer. Forste rad vil ha stativ pa deres minste lengde, andre rad mellomstore og tredje sa lange som det blir. Du vil fa tildelt din plass i gruppen.

Tips: Hent til den aller forste gruppen. Du far en god vinkel fra bunnen, du trenger ikke a bekymre deg for at andre stoter inn i stativet ditt, og du far en lettere tid a flytte rundt med den. Hvis du kan unnga det, ikke ende opp i mellomgruppen.

Din tur til 12 fotografer (eller sa) vil bli palagt a organisere i et lite rom, ettersom andre turer ma ga rundt, og du ma skyte med lang eksponering. Faktisk ble alle bildene mine i canyon skutt som braketteksponering med 5 bilder for hvert bilde.

Fordi canyon er besokt av sa mange turer og besokende, er det vanskelig a rydde plassen til enhver trafikk. Nar reiseguiden din har slettet trafikken, har du 30 sekunder a skyte.

Det gar noe slikt:

Sett opp stativet, sett det opp, forste rad, andre rad, og i den tredje tredje rad. Gjor deg klar; vi begynner a skyte pa 15 sekunder ... om 10 sekunder ... begynn a skyte na, du har 30 sekunder. Skyt, du har 20 sekunder ... skyter du har 10 sekunder ... gjor deg klar til slutt, og 3, 2, 1 er vi ferdige, ta tak i stativet og sta opp vi beveger oss, vi beveger oss, tar stativet ditt ... Herre, du ogsa , ta stativet og flytte med gruppen.

Mens denne organisasjonen kan virke ganske hensynslos, vil du forsta hvorfor dette er nodvendig nar du ser antall personer som beveger seg gjennom den smale (og relativt korte) canyonen. Noen ganger kaster reiseguiden sand inn i luften og du skyter som livet ditt avhenger av det. Og sa beveger du deg. Hvis kameraet ditt virker feil, sa ille. 3, 2, 1 og du er ferdig og flytte.

Du vil besoke flere typiske steder med mulighet til a skyte denne eller den aktuelle scenen. Hvis du har forsket pa canyon, kan du merke at mange av bildene ser ganske like ut. Guidene gar med forhandsdefinerte plasser forutsatt at du vil ha dette eller det som er skutt. Heldigvis vil du pa slutten fa 15-20 minutter bare for a henge rundt og skyte hva du vil.

Du kan v re sterkt begrenset da det ikke er noen a stoppe flyten av turister / fotografer, men da har du igjen frihet til a prove forskjellige komposisjoner.

Konklusjon.

Mens hele opplevelsen var stor, etter den tildelte tiden, var jeg klar til a forlate. Kanskje pa grunn av den rushed shoot-n-go planen, og prisen du betaler for det, vil du konsentrere deg om a fa mest mulig ut av det. Sa da skytingen var over, var jeg glad for a komme tilbake pa trucken og puste ut.

Hvis dette ikke hores ut som noe du onsker a tale, sjekk ut nedre antilope Canyon. Med en betydelig lavere prislapp, kan du komme til a ga 1-mot-1 med en guide, avhengig av om andre fotografer er i tidsluke.

Under min tur gikk jeg med en annen fotograf, og det var en veldig enkel tur / klatre uten folkemengdene, uten tidsplanen, og uten borehullet. Sa igjen var det ogsa uten de dramatiske solstralene som mange fotografer kommer i utgangspunktet.

Om forfatteren: Martin Purmensky er en kommersiell og arkitektonisk fotograf i Orlando, Florida. Han er eier av Arrow Studio og theVideoCards. Du kan finne mer av hans arbeid pa hans nettside, eller ved a folge ham pa Facebook og Instagram.


Hallo! Vil du spille i det mest populære kasinoet? Vi samlet det for deg. Gå her nå!